Varmblodet Donna Sarina

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Donna Sarina - 20 november 2012 21:17

Idag har jag varit till veterinären och fått underhudsblistra Eddy,hade med mig syrran Yvonne som sällskap :)

Gillar inte att köra finka då det är halt men tog det lugnt så det gick bra :)

Eddy är ju en sån klok och snäll häst så han stod så snällt då han fick sprutorna!

Han ska ju köras nu ändå så det blir att skritta honom här hemma för nu är det stenhårt i backen då det inte kommit nåt snö..eller allt har ju tinat bort :( Får åka och köra honom på banan istället då..


 


Sen lite om Joanna som fick en känning av kolik i morse...

Inte kul då man är ensam hemma och sånt händer..såg att hon låg i hagen en stund efter jag släppt ut dom,men trodde hon bara rulla sig men då hon la sig flera gånger förstod jag att allt inte stod rätt till..så var in i hagen och försökte få upp henne men hon vägra..steg inte upp förrän Donna kom springandes mot henne! Donna ville inte att hon skulle ligga där ;)

Vandrade med henne sen och hon sket 2 ggr då på kort tid, men ville ändå lägga sig så jag ringde efter Tord som kom hem,men då hade hon redan börjat bli bättre!

Så allt gick bra..alltid så rädd att de ska få tarmvred :(

Är så rädd om lilla gumman..ska på återbesök till Finland nån gång i Januari och efter det får vi börja köra henne!


 


Presentation


Bloggen som handlar om våra hästar: Donna Sarina & Niras Malenta







Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards