Varmblodet Donna Sarina

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Donna Sarina - 21 december 2010 21:53

Donna fick springa intervaller uppför backe idag under sadel.
Lite småseg i början men vem klandrar? Med tanke på att vi alla nog är lite sega just nu? ;) I alla fall jag!


 
Ellen Nyström och Donna! ( en bild Carina redan bjudit på men i brist på bilder)


Men när vi vände efter uppvärmning så vaknad en viss Donna till , tog bettet och ville springa myycket fortare än hon fick ;D
Så resten av ridturen var det en lite småsur liten dam som inte var helt nöjd med farten.


  Inte lätt att rida super förkyld ;)
Men vad gör man? :P
Donna i alla fall på banan i monté jobb =)


Slog med huvudet och röck i tyglarna och lyckades även "kasta bort" dövningen :P
Jag tänkte hoppa av och ta upp propparna (som man stoppar i öronen) men Donna var så taggad och jag har lite problem att komma upp (med tanke på att jag är typ 159-160cm och Donna är...större än mig i alla fall) och hade kortare stigbyglar så liite svårare att komma upp (inte såå jätte vig om man säger så) så vågade inte hoppa ner med tanke på att jag kanske inte skulle komma upp och var för lat för att gå tillbaka ;) och nånting säger mig att Donna heller inte skulle orka gå med mig hela vägen till stallet :P


// E


  Donna året 2008 med sin förra stallkompis russet Sobel JSA ...
Och jag i mitten :P


Presentation


Bloggen som handlar om våra hästar: Donna Sarina & Niras Malenta







Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards